talaiot

en un petit pais, un petit cim; un bufec, un crit, una mirada. Tot plegat, un passeig escàs, curt, per un camí abrupte i aspre des d'on veure neixer la llum del sol i cercar l'impertorbable ponent. Com el propi viatge de la vida, un principi i un final, des del cau del nostre propi món per refer-lo cada dia

diumenge, 24 de desembre del 2017

Pres


Ho reconec, estic pres
pres pels meus records
que em lliguen a la terra
pres pels meus sentiments
                que busquen el teu amor
pres per les meves paraules
                que en el temps em retornen
pres per la meva pròpia condició
                de senzill home lliure.

Ho reconec, estic pres
m’envolten i em criden unes veus
                incomprensibles per a la llum de la paraula
em prenen i engarjolen en la presó
                de la meva inevitable llibertat
em lliguen i relliguen per la seva pròpia por
                a perdre´s  en un espai inabastable
m’amenacen amb uns càstigs impossibles
                en els pròdigs jorns que ens esperen.

I ara, tanco els ulls i fujo cap a casa,
amb tu, amb els meus:

amb la dona estimada
amb els fills desitjats
amb els amics d’infantesa
i amb la família, ai! la família
sempre present, vagis on vagis,
en la misteriosa sínia de la vida.

Ho reconec, estic pres
pres pels meus records
reclòs en la meva presó
feta de fils d’amor i barrots de pensaments
forjats entre tots per gaudir de la llibertat
inexcusable i immòbil i quiet, sense por
perquè estic en totes i cadascuna de vosaltres
amb tota la gent que em vol i m’estima
amb tothom que m’ajuda a sortir de mi mateix
en la meva pròpia presó feta d’amor i silenci.

(dedicat a l’Oriol Junqueras, i als altres presos polítics catalans)

24-12-2017




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada